„HTK ehk Hästi Treenitud Klaviir“

Tantsulavastus. Kestab 1 tund

Koreograafid: Tiina Ollesk, Renee Nõmmik

Tantsijad: Tatjana Romanova, Helen Reitsnik, Tiina Ollesk, Simo Kruusement.

Valguskunstnik: Ants Kurist

Visuaal: Rain Saukas

Fine5-i tantsulavastus „HTK“ on loodud J.S. Bachi „Hästitempereeritud klaviiri“ (1722) esimese osa muusikale. Lavastatud on esimesed 24 prelüüdi ja fuugat, mille väliselt rangesse muusikavormi peidetud tundlikult küsivas inimlikus sisus näevad koreograafid Tiina Ollesk ja Renee Nõmmik võimalusi uute seoste loomiseks kahe kunsti - tantsu ja muusika - vahel. Muusik ja tantsukunstnik õpivad liikumisi, treenivad oma oskusi, meeli ja keha pidevas protsessis, kus korratakse, parandatakse, lihvitakse, süvendatakse teatud oskusi. Need ei ole lihtsalt “tuima” käsitöömeisterlikkust treenivad harjutused. Iga sellise kordamise mõte on kohaloleku, teadlikkuse ja teatud sisuliste kvaliteetide täpsem tabamine. Bachi HTK kui “treeningu eesmärkidel” kirjutatud muusika peidab avaramat filosoofilist, emotsionaalset  ja ka humoorikat sisu, mis on juba kolm sajandit kaasaegne. Milline on selle sisu ja tähendus täna?

Lavastuse loojate vaatluse all on lisaks muusika sisu avamisele ka treeningtegevuse ja tantsukunsti vaheline suhe. Millist tähenduslikkust peidab inimese liikumine, tema keha ja kuidas neid tähendusi koos Bachi ikoonilise muusikaga avada? Millal võib treeningharjutusest saada sügavamat sisu kandev meedium?

Lavastuses kasutatakse Glenn Gouldi salvestust Bachi HTK-st.


Mängukava