Lavakujundus

Lavakujunduse õpitoa eesmärgiks on tutvustada lavakujundust ja sellega seotud ameteid. Õpituba lähtub disainmõtlemisest ning selles lahendatakse rühmatööna kaks reaalsest elust pärit lavakujunduse probleemülesannet.

Sihtgrupp: III kooliaste ja gümnaasium

Kestus: 90-120 min

Rühma suurus: üks klass

Vahendid: paber, joonistusvahendid. Kõik vahendid on korraldaja poolt.

Juhendaja: Liina Unt

Toimumisajad: neljapäev, reede

Eesmärk:
Vastavalt oma kooliastmele oskab õpilane kujundada mahulist ja ruumilist vormi; kasutada erinevaid materjale ja tehnikaid; luua seoseid teksti, pildi ja ruumi vahel; töötada mõõtkavaga, mõtestada disainiprotsessi erinevaid etappe. Õpituba aitab omandada õpi- ja suhtluspädevust, koostööoskust, arendab käelisi oskusi ning ilumeelt.

Õpitoa sisu:
  • Sissejuhatus. Lavakujunduse roll teatris, kunstniku tööprotsess.
  • Esimese lähteülesande püstitamine
  • Ideede arendamine, visandamine
  • Arutelu
  • Teise lähteülesande püstitamine
  • Ideede arendamine, visandamine
  • Arutelu

Rühma suurus sõltub teatri ruumide suurusest. Üsna vabalt saab Endla ruumides toimetada u 24 õpilast. Kui klass on palju suurem, siis leiame lahenduse.

Selleks, et juhendaja saaks keskenduda uute oskuste õpetamisele ja loovusele, palume, et igal rühmal oleks kaasas vähemalt üks õpetaja, kes aitab korda hoida.