Sihtgrupp: I-IV kooliaste
Soovituslik: 4.-6. klassidele, 7.-9. klassidele, 10.-12.
klassidele, kohandatav 1.-3. klassidele
Eesmärk: Vastavalt oma kooliastmele oskab õpilane kujundada maski kui
mahulist vormi; eristada ja valida tasapinnalise ja mahulise kujundamisviisi
vahel; kasutada erinevaid materjale ja tehnikaid; teadvustada materjalide
taaskasutuse võimalusi kunstis ja käsitöös; luua seoseid rahvakalendri
tähtpäevade ja esemelise kultuuri vahel ning kasutada rahvakultuurile omaseid
motiive ja/või materjale; näha tegelaskuju ja maski vahelisi seoseid.
Seos õppekava üldosaga: Õpituba aitab omandada õpi- ja suhtluspädevust,
koostööoskust, kultuuripärandi väärtustamist, arendab käelisi oskusi ning
ilumeelt.
Seos ainekavaga: Tehnoloogia
õppekava – materjalid ja nende töötlemine, rahvakunst. Kunsti õppekava –
pildiline ja ruumiline väljendamine, ideede arendamine.
Õpitoa sisu: Sissejuhatus – tutvumine maskide, rahvakultuuri- ja
kunsti ning mütoloogiaga ja maskide materjalidega. Maskide kavandamine. Maskide
valmistamine. Maskide pildistamine – maskeeritud karakteriks kehastumine,
fotode tegemine kasutades modellidena iseendid ja rühmakaaslasi.
Vahendid: Maskipõhjad, kuumliim, PVA liim, käsitöö- ja loodusmaterjalid (sh
taaskasutusmaterjalid), vesialuselised värvid, viltpliiatsid.
Juhis õpetajale: Kaasasoleva õpetaja/saatja roll on innustada
õpilasi aktiivselt tegevustes osalema, näidata üles positiivset huvi
läbiviidava suhtes ning jälgida, et õpilased käituvad headele tavadele
vastavalt, vajadusel täita muid kokkulepitud ülesandeid.
Kestus: 90 min
Rühma suurus: max 25
Õpitoa läbiviijad: Juta Ild ja Kaido Torn